In dit besluit wordt verstaan onder:
a. het luchtvaartterrein:
het luchtvaartterrein Rotterdam Airport;
b. vlucht:
de verplaatsing van het luchtvaartuig gedurende het tijdsverloop dat het in beweging komt met de bedoeling om op te stijgen, tot het ogenblik dat het weer tot volledige stilstand is gekomen na de landing;
c. geregelde vlucht:
een vlucht in een reeks van verkeersvluchten, waaraan het publiek kan deelnemen en welke worden uitgevoerd ten behoeve van het verkeer tussen twee of meer plaatsen, hetzij in overeenstemming met een gepubliceerde dienstregeling, hetzij met een zodanige regelmaat of frequentie dat zij een duidelijk herkenbare systematische reeks vormen;
d. regeringsvlucht:
vluchten ten behoeve van het Koninklijk Huis, Ministers, Staatssecretarissen en vluchten in opdracht van of op uitnodiging van dezen;
e. positievlucht:
een vlucht zonder lading naar een luchthaven om vanuit die luchthaven de vlucht uit te voeren met lading;
f. havenmeester:
een persoon, in dienst van de exploitant van een luchtvaartterrein, belast met de dagelijkse uitvoering van het toezicht op het luchtvaartterrein en in bijzonder met het toezicht op de veiligheid en de goede orde daarop;
g. slot:
de in een dienstregeling opgenomen aankomst- of vertrektijd die op een bepaalde datum beschikbaar is voor een vliegtuigbeweging dan wel hieraan is toegewezen, op een luchthaven die volgens de bepalingen van de ’slots-verordening’ (Verordening (EG) nr. 95/93 van de Raad van de Europese Unie van 18 januari 1993 betreffende gemeenschappelijke regels voor de toewijzing van ’slots’ op communautaire luchthavens) is gecoördineerd;
h. ATC-slot (Air Traffic Control-slot):
een door de luchtverkeersleiding opgegeven CTOT (Calculated Take-Off Time). Dit is een nominale tijd met een tolerantie van 5 minuten voor tot 10 minuten na het opgegeven slot-tijdstip;
i. het Verdrag:
het Verdrag inzake de internationale burgerluchtvaart (Verdrag van Chicago, Trb. 1973, 109);
j. Annex 16:
Boekdeel I, Deel 2, van Bijlage 16 bij het Verdrag;
k. EPN dB:
de eenheid, zoals gedefinieerd in bijlage 16 bij het Verdrag, van de EPNL (Effective perceived noise level);
l. MTOW (Maximum take-off weight):
maximum gecertificeerd startgewicht;
m. hoofdstuk 2-vliegtuigen:
luchtvaartuigen waaromtrent door het bevoegd gezag een verklaring is afgegeven dat zij geluidgecertificeerd zijn overeenkomstig bepalingen en voorschriften, welke ten minste gelijk zijn aan ICAO Annex 16, Boekdeel I, deel 2, hoofdstuk 2, paragraaf 2.4.1;
n. hoofdstuk 3-vliegtuigen:
luchtvaartuigen waaromtrent door het bevoegd gezag een verklaring is afgegeven dat zij geluidgecertificeerd zijn overeenkomstig bepalingen en voorschriften, welke ten minste gelijk zijn aan ICAO Annex 16, Boekdeel I, deel 2, hoofdstuk 3, paragraaf 3.4.
(30-06-2017)
Datum van inwerking- treding |
Terugwerkende kracht |
Betreft |
Ondertekening |
Bekendmaking |
Kamerstukken |
Ondertekening |
Bekendmaking |
Opmerking |
01-07-2017 |
intrekking-regeling |
27-06-2017 |
27-06-2017 |
|||||
nieuwe-regeling |
25-10-1999 |
Stcrt. 1999, 207 |
25-10-1999 |
Stcrt. 1999, 207 |